История изменений
Исправление Deleted, (текущая версия) :
В общем спор ни о чем в плане кому капец а кто еще поживет. Всем места достаточно, так как Meson.Build всех примирит и будет фиолетово на чем дальше пилить опенсорсные и не только поделки в том числе и игрульки и даже на каком виде пингвинов.
Meson is an open source build system meant to be both extremely fast, and, even more importantly, as user friendly as possible.
The main design point of Meson is that every moment a developer spends writing or debugging build definitions is a second wasted. So is every second spent waiting for the build system to actually start compiling code. Features
multiplatform support for Linux, macOS, Windows, GCC, Clang, Visual Studio and others
supported languages include C, C++, D, Fortran, Java, Rust
build definitions in a very readable and user friendly non-Turing complete DSL
cross compilation for many operating systems as well as bare metal
optimized for extremely fast full and incremental builds without sacrificing correctness
built-in multiplatform dependency provider that works together with distro packages
А вот если UE и дальше будет упорствовать в заточках вида Lua + С# то может и уступить лидерство альтернативным фреймворкам. Путь правят сценарии сборки на Meson.Build тем более это не так и сложно и сценарии сборки станут платформонезависимые и без геморной поддержки как у UE сейчас без всяких EPIC фейлов )
Исходная версия Deleted, :
В общем спор ни о чем в плане кому капец а кто еще поживет. Всем места достаточно, так как Meson.Build всех примирит и будет фиолетово на чем дальше пилить опенсорсные и не только поделки в том числе и игрульки и даже на каком виде пингвинов.
Meson is an open source build system meant to be both extremely fast, and, even more importantly, as user friendly as possible.
The main design point of Meson is that every moment a developer spends writing or debugging build definitions is a second wasted. So is every second spent waiting for the build system to actually start compiling code. Features
multiplatform support for Linux, macOS, Windows, GCC, Clang, Visual Studio and others
supported languages include C, C++, D, Fortran, Java, Rust
build definitions in a very readable and user friendly non-Turing complete DSL
cross compilation for many operating systems as well as bare metal
optimized for extremely fast full and incremental builds without sacrificing correctness
built-in multiplatform dependency provider that works together with distro packages