История изменений
Исправление anonmyous, (текущая версия) :
Не знаю, что тут имеется ввиду.
https://www.phatcode.net/res/224/files/html/ch23/23-04.html
The area of the virtual screen actually displayed at any given
time is selected by setting the display memory address at which
to begin fetching video data; this is set by way of the start
address registers (Start Address High, CRTC register 0CH, and
Start Address Low, CRTC register 0DH). Together these registers
make up a 16-bit display memory address at which the CRTC begins
fetching data at the beginning of each video frame. Increasing
the start address causes higher-memory areas of the virtual
screen to be displayed. For example, the Start Address High
register could be set to 80H and the Start Address Low register
could be set to 00H in order to cause the display screen to
reflect memory starting at offset 8000H in each plane, rather
than at the default offset of 0.
line_compare регистр нужен был, ЕМНИП, чтобы указать адрес, после которого обратно на 0 адрес перескакиваем. В общем, пэйдж-флиппинг на ВГА работал нормально.
Ну а куда ты будешь мапить несколько мегабайт памяти видюхи в реальном режиме?
Я думал, речь про 16битные цвета. А так-то да, в риалмоде неудобно.
Исходная версия anonmyous, :
Не знаю, что тут имеется ввиду.
https://www.phatcode.net/res/224/files/html/ch23/23-04.html
The area of the virtual screen actually displayed at any given
time is selected by setting the display memory address at which
to begin fetching video data; this is set by way of the start
address registers (Start Address High, CRTC register 0CH, and
Start Address Low, CRTC register 0DH). Together these registers
make up a 16-bit display memory address at which the CRTC begins
fetching data at the beginning of each video frame. Increasing
the start address causes higher-memory areas of the virtual
screen to be displayed. For example, the Start Address High
register could be set to 80H and the Start Address Low register
could be set to 00H in order to cause the display screen to
reflect memory starting at offset 8000H in each plane, rather
than at the default offset of 0.
line_compare регистр нужен был, ЕМНИП, чтобы указать адрес, после которого обратно на 0 адрес перескакиваем. В общем, пэйдж-флиппинг на ВГА работал нормально.
Ну а куда ты будешь мапить несколько мегабайт памяти видюхи в реальном режиме?
Я думал, речь про 16битные цвета. А так-то да, вриалмоде неудобно.