LINUX.ORG.RU
17 августа 2021 г.

Кусочек новости про Wine 5.0:

- New HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D registry keys:
  - "shader_backend" (REG_SZ)
    The shader backend to use. Possible values are "glsl" (default)
    for GLSL, "arb" for ARB vertex/fragment programs and "none" to
    disable shader support.
  - "strict_shader_math" (REG_DWORD)
    Enable (0x1) or disable (0x0, default) stricter translation of
    Direct3D shaders, potentially at a performance cost. This
    currently only makes a difference with the default GLSL shader
    backend in combination with the proprietary NVIDIA drivers.

- Deprecated HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D registry key:
  - "UseGLSL"
    This has been superseded by the "shader_backend" setting above.

Оказывается, для NVIDIA тоже что-то дополнительно можно включить.

Только я не понял, надо использовать GLSL + strict_shader_math + NVIDIA proprietary driver, чтобы получить это? Или arb + strict_shader_math + NVIDIA proprietary driver?

ZenitharChampion ★★★★★
() автор топика
Вы не можете добавлять комментарии в эту тему. Тема перемещена в архив.