LINUX.ORG.RU

Класно мужик пишет!

x86 ★★
()

ИМХО очень грамотный ответ.

LinuxWorld: On your blog, you said, "I would very much like to be a Linux user, but my tech support options are all Windows." So, what kind of tech support contract would you need in order to be able to switch?

Schneier: It’s less of tech support contract; it’s more what my company does. I’m not going to be different than the rest of my company just because that’s hard to do, and the corporate structure is Windows and its Outlook. I’ve managed to fight Outlook. I’ve used Eudora. I’ve used the Palm calendar. I’ve used Opera as a browser. But I still have the underlying Windows operating system. If there was corporate tech support for Linux I would switch. But it’s really easier for me in my life to do the thing that my tech support department can support easily and cleanly. I know this is sort of the age old question at a Linux conference -- why don’t you? And I think morally I feel bad about it. I should. But it’s just easier for me in my life right now to use the thing that my peers are using

anonymous
()
Ответ на: комментарий от anonymous

уточните по-русски плиз, для слабо владеющих аглицким

anonymous
()
Ответ на: комментарий от anonymous

Короче, мужик говорит, что ему проще не писать против ветра и юзать то, что положено на его месте работы. Он использует в качестве почтового клиента Евдору, а также Оперу в качестве браузера, но его ОС - виндоуз.

annoynimous ★★★★★
()
Ответ на: комментарий от anonymous

[:||||||||||||:] Рассказал самые азы экономики ЗИ (и то, неполно).. Может быть интересно людям _совсем_ незнакомым с темой.

>LinuxWorld: I had to make the same decision when I came to Network World. Everyone else had a desktop machine running Windows, but for me, for times when tech support is unavailable, I don’t trust myself to competently administer a Windows box. So, I went ahead and blew away the machine and put Linux on it.

>Schneier: It makes sense. And if you do your own tech support that’s great. And if I took the time to become enough of an expert to fly solo, I would. But it’s a question of where you put your priorities. And for me that feels like a lot of work. And I have other things to do. So I take the easy way out.

Так и запишем: "Линукс не осилил". (довольно странно для специалиста, работа которого непосредственно связана с ИТ.. не думаю, что это отняло бы у него много времени... =/ ) Жестоко не осуждаю

anonymous
()
Ответ на: комментарий от anonymous

> Так и запишем: "Линукс не осилил". (довольно странно для специалиста, работа которого непосредственно связана с ИТ.. не думаю, что это отняло бы у него много времени... =/ ) Жестоко не осуждаю

Ну так только у студентов и лор-аналитиков полно времени.

;-)

WindowsUser ★★
()
Ответ на: комментарий от WindowsUser

>Ну так только у студентов и лор-аналитиков полно времени.

Поэтому я и написАл: "_Жестоко_ не осуждаю %)

anonymous
()
Ответ на: комментарий от annoynimous

> юзать то, что положено на его месте работы

Ты о многих людях из каунтерпейна слышал? Я вот только о Шнайере в курсе. Он кстати и является одним из основателей этой фирмы, так что употреблять в его отношении фразу "юзать что положено" это семантическая ошибка :-)

no-dashi ★★★★★
()
Ответ на: комментарий от anonymous

> ИМХО очень грамотный ответ.

LinuxWorld: On your blog, you said, "I would very much like to be a Linux user, but my tech support options are all Windows." So, what kind of tech support contract would you need in order to be able to switch?

Schneier: It’s less of tech support contract; it’s more what my company does. I’m not going to be different than the rest of my company just because that’s hard to do, and the corporate structure is Windows and its Outlook. I’ve managed to fight Outlook. I’ve used Eudora. I’ve used the Palm calendar. I’ve used Opera as a browser. But I still have the underlying Windows operating system. If there was corporate tech support for Linux I would switch. But it’s really easier for me in my life to do the thing that my tech support department can support easily and cleanly. I know this is sort of the age old question at a Linux conference -- why don’t you? And I think morally I feel bad about it. I should. But it’s just easier for me in my life right now to use the thing that my peers are using


А пойти работать в фирму, занимающуюся поддержкой юниксов так сложно? Понятно бы в россии. а уж за рубежом таких фирм полно.

Subcreator
()
Ответ на: комментарий от no-dashi

> Ты о многих людях из каунтерпейна слышал? Я вот только о Шнайере в курсе. Он кстати и является одним из основателей этой фирмы, так что употреблять в его отношении фразу "юзать что положено" это семантическая ошибка :-)

"Ты, эта, не умничай, рукой покажи!" :) Я что прочел - то перевел. А про "каунтерпейна" и слыхом не слыхивал, тем более о том, кто там начальник :)

annoynimous ★★★★★
()
Вы не можете добавлять комментарии в эту тему. Тема перемещена в архив.